Yin Yoga

Yin yoga is een vorm van yoga waar de nadruk ligt op herstellen, versterken, ontspannen en het soepel maken van de spieren. Deze vorm werd oorspronkelijk aangewend als voorbereiding op lange meditatiesessies

Door het rustige karakter van het uitvoeren van de asana’s in de yin yoga les. kalmeren de spieren en hierdoor wordt juist het bindweefsel gestimuleerd. Omdat bindweefsel stijver is dan andere spieren heeft het een andere benadering nodig. 

Wanneer er voor langere periode druk wordt uitgeoefend op het bindweefsel, wordt dat veilig gestimuleerd, gehydrateerd en versterkt. Daarom houd je bij Yin Yoga liggende houdingen minstens vijf minuten vast en probeer je alle spieren te ontspannen. Hierdoor voel je je lichter en flexibeler.

Voor Wie

Iedereen heeft baat bij Yin yoga. Vooral als je een zittend beroep hebt, belast je de gewrichten en het bindweefsel in je bekken en rug. Je spieren zijn constant aan het werk om je lichaam rechtop te houden. Daardoor verkorten ze. Bij Yin Yoga laat je de spieren juist los. Daarmee voorkom of herstel je klachten in de gewrichten, rug, schouders en heupen. Ook voor professionele atleten, mensen die veel Yang yoga doen of explosieve sporten beoefenen, hebben erg veel baat bij de tegenhanger daarvan; Yin Yoga. 

De houdingen worden hoofdzakelijk zittend of liggend uitgevoerd.

Neem een vest of trui mee, zodat je het niet koud krijgt tijdens de yogales.

Docent: Gwenn Newhouse

Kosten: de lessen zijn 1,5 uur en kosten 15 euro per les.

Tijdstip: wekelijks op:

  • maandag 19.00 – 20.30 uur
  • dinsdag 19.00 – 20.30 uur
  • woensdag 11.00 – 12.30 uur

Meld je even aan via email: m.smit@yurtlife.nl

We starten bij minimaal 7 aanmeldingen.